طراحی جلد کتاب نوشیدنی کومبوچاطراحی جلد کتاب فاطمه (س) نور افلاک

خدمات طراحی و گرافیک (نمونه کارها و تعرفه)

آرم یا لوگو چیست؟

آرم شبیه امضا و نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، می باشد.

 آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.

 لوگو یا نشانه، نمادی است برای بیان نمودن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم.

 

طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی نشانه به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود.
از تحولات مربوط به ثبت نشانه ها در دیواره غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع گشت.

لوگو علامت یا نشانه گرافیکی است که توسط شرکت های تجاری، موسسات و حتی اشخاص، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود.

لوگوها یا کاملا گرافیکی هستند (سمبل یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا وردمارک).

در زمان حروف چینی با فلز داغ، لوگوتایپ، مجموعه ای از کاراکترها و فونتها بود. امروزه که عصر ارتباطات است، لوگوی یک شرکت، اغلب به معنی مرغوبیت یا برند شرکت است.

۵ گام عملی در طراحی یک لوگو ی حرفه ای راهنمای عملی طراحی لوگو

  •  گام اول : لوگو چیست و چه چیزی را نمایش می دهد؟

قبل از اینکه طراحی یک لوگو رو شروع کنید ابتدا باید یک درک درست از آن داشته باشید و اینکه قرار است چه چیزی را  آن لوگو به مخاطب بیان کند و شما چه کاری باید انجام بدهید . یک لوگو فقط یک علامت نیست، یک لوگو نشان دهنده نام تجاری کسب و کار از طریق استفاده از شکل ، فونت، رنگ و یا تصاویر است .

یک لوگو برای جلب اعتماد مفید بوده یا به عبارتی شناخت یک شرکت یا محصول و این مهم ، وظیفه طراحان لوگو می باشد تا با طراحی آن بتوانند این کار را به انجام برسانند.

لوگو یا کاملا گرافیکی (نماد/ آیکون) و یا از نام سازمان (علامت متمایز کننده یا wordmark) تشکیل شده. به طور معمول و رایج از لوگو برای نام یا نماد تجاری استفاده می کنند.

 

  • گام دوم : اصول موثر در طراحی لوگو ها

 خوب ! حالا که شما دیگر میدانید که لوگوها قرار است چه کاری انجام بدهند ، باید یاد بگیرید که یک طرح چگونه به یک لوگو بزرگ تبدیل میشود یا به عبارتی میخواهیم در این قسمت قوانین اساسی و اصول موثر طراحی لوگو ها را توضیح بدهیم .

1- لوگو باید ساده باشد

طراحی آرم ساده باعث میشود این مجوز راداشته باشیم که لوگوی ما خیلی زود و آسان به رسمیت شناخته بشود و در ذهن مخاطب جای بگیرد.

2- لوگو باید به یاد ماندنی باشد

علاوه بر اصل ساده بودن، لوگو باید در عین حفظ سادگی، به یاد ماندنی باشد .

3- لوگو باید نامحدود باشد

تاثیر یک لوگو باید نامحدود و پایان ناپذیر باشد. باید ببینیم آیا لوگو ما تا ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ سال دیگر هم موثر و پایدار هست یا خیر؟

4- لوگو باید همه کاره باشد

یک لوگو موثر باید امکان کار با انواع رسانه ها و برنامه های کاربردی را داشته باشد . به همین دلیل لوگو در قالب بردار (وکتور)  طراحی و تهیه میشود تا مطمئن باشیم که در هر مقیاس و اندازه ای از آن را میتوانیم داشته باشیم .

5- لوگو باید مناسب باشد

موقعیت یک لوگو بر اساس هدفی که ما داریم باید انتخاب بشود . به عنوان مثال اگر میخواهیم برای یک فروشگاه اسباب بازی های کودکان لوگو طراحی کنیم باید از فونت و طرح و رنگ های کودکانه مناسب بهره ببریم . در واقع این طرح برای یک شرکت حقوقی مناسب نخواهد بود .

 

  • گام سوم: دلایل موفقیت و شکست دیگران را  بدانید!

 لوگوهای موفق

حالا که قواعد طراحی یک لوگو را یادگرفتید براحتی میتونید یک لوگوی خوب را از یک طرح بد تشخیص بدهید و تفاوت آن ها را بیان کنید .

به عنوان مثال به علامت نایک توجه کنید. این لوگو در سال ۱۹۷۱ تنها با ۳۵ دلار توسط کارولین دیویدسون ساخته شد ولی هنوز هم این لوگو قوی، موثر و به یادماندنی است بدون استفاده از رنگ و مقیاس پذیر. واقعا فوق العادست! ساده و سریع و نشان دهنده بال معروف مجسمه الهه یونانی از پیروزی. نایک برای کسب و کار پوشاک ورزشی مناسب هست.

نایک تنها یکی از لوگوهای بسیار بزرگ هست و شما باید مارک های مشهور دیگر را نیز ببینید و راز موفقیت آنها را نیز دریابید.

لوگوهای نا موفق

همینطور شما میتوانید لوگو های ناموفق را نیز ببینید. برخی از لوگو ها ذهنیت طراح را مجسم میکنند در حالی که آن ذهنیت همیشگی و برای همه نیست.

  • گام چهارم: ایجاد فرایند طراحی لوگوی مخصوص خود

 حالا که میدانید لوگو چیست و چه قواعد و اصولی دارد و اینکه چه چیزی باعث میشود تا یک لوگو موفقیت آمیز بشود ، نهایتا میتوانیم فرآیند طراحی لوگو را آغاز کنیم . این گام از هر ۵ گام سخت تر بوده و میتوانم بگوئیم میحث خود در خود است ! فرآیند طراحی لوگو هر فرد متفاوت است و تجربه عامل کلیدی در انتخاب و ایجاد فرآیند طراحی لوگو شما خواهد بود .

 

  • گام پنجم : یادگیری نرم افزار و کامل کردن ساخت لوگو

بعد از اینکه مراحل طراحی را تهیه کردید باید آن را ذخیره کنید. زمان خوبیست که تسلط را روی نرم افزارهای ادوبی ایلاستراتود و کارل دراو  افزایش بدهید. اما به یاد داشته باشید که تنها و مستقیما توسط کامپیوتر هرگز نمیتوانید یک لوگو بزنید و ابتدا باید یک ایده و طرح بکر را در ذهن آماده و طرحی روی کاغذ داشته باشید.

پس از ارائه ایده و تئوری هایی که به ذهنتان می رسد میتوانید توسط کامپیوتر شروع به دیجیتالی کردن لوگوی خود کنید. سپس آنرابه مشتری تحویل داده و پس از دریافت نظرات او ، تغییرات را اعمال و نهایتاآنرا کامل کنید.

حال شما یک لوگو حرفه ای طراحی کرده اید!

 نشر بهتاپژوهش با بهترین کارشناسان در امر طراحی لوگو، نشانه و آرم بهترین کار را در زمینه کاریتان به شما ارائه میدهد. نمونه کارهای ما نشانده تجربه ماست.

 

 

انتشارات بهتاپژوهش با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه ی فعالیت روی خدمات چاپ کتاب و فروش کتاب و انتشار کتاب ها به طور حرفه ای و معرفی آنها می باشد و نیز با دریافت هزینه ای ارزان و ناچیز و همچنین با کیفیت عالی چاپ کتاب تصمیم به جلب رضایت شما را دارد.

همچنین انتشارات بهتا پژوهش خدماتی دیگر نیز از جمله طراحی بروشور، طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور و خدمات طراحی گرافیک از قبیل طراحی پوستر ها طراحی و چاپ گرافیک روی جلد کتاب ها و طراحی و چاپ روی بسته بندی ها، و همچنین طراحی آرم و لوگو ها نیز ارائه می دهد.

لذا جهت مشاهده ی نمونه ی کارها می توانید به قسمت طراحی گرافیک سایت مراجعه کرده و آنها را مشاهده کنید.

چاپ کتاب,چاپ کتاب در اصفهان

و همچنین می توانید لیست و نمونه ی کتاب های منتشر شده و در حال چاپ را توسط انتشارات بهتا پژوهش را از قسمت دیگری به نام کتاب های منتشر شده و در دست چاپ مشاهده نمایید.

همچنین سایت جدید انتشارات بهتا پژوهش این امکان را به شما می دهد که هزینه ی چاپ کتاب خود را توسط این انتشارات برآورد کنید . نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

و همچنین میتوانید جهت خرید انواع کتاب ها از جمله کتاب های دانشگاهی، فلسفی ،داستانی ،انگلیسی و سایر کتاب های موجود در انتشارات، کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات را از قسمت فروشگاه کتاب سفارش دهید و خریداری نمایید. و نیز کتاب های منتشر شده را مشاهده کنید.

لذا جهت تماس با مشاورین و متخصصین و مدیریت می توانید از قسمت تماس با انتشارات بهتا پژوهش اقدام به ارتباط با ما کنید.

اتشارات ما با ارائه دادن اخبار این انتشارات شما را از اطلاعات امکانات جدید سایت و نیز چاپ کتاب های منتشر شده مطلع میکند.

شما می توانید برای استفاده از امکانات دیگر سایت از فرم عضویت در سایت اقدام به عضویت کنید و از امکانات سایت بهره مند شوید.

لذا جهت مشاهده ی نمونه ی کارها می توانید به قسمت کتاب های منتشر شده و در دست چاپ مراجعه کرده و آنها را مشاهده کنید

 هم چنین می توانید با مراجعه به قسمت برآورد هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ، بروشور و .... برآورد هزینه کار چاپ گرافیکی خود را بکنید.

جهت اطلاع از اطلاعات و شرایط برآورد هزینه ی چاپ کتاب می توانید از قسمت اطلاعات و برآورد هزینه چاپ کتاب استفاده کنید

جهت ارجاع به قسمت طراحی گرافیک چاپ کتاب اقدام کنید

شماره تماس واحد طراحی و گرافیک: 03112666635 و 09130002503